Rodzaje zszywaczy biurowych

Zszywacz biurowy to urządzenie służące do łączenia ze sobą kartek za pomocą specjalnych metalowych drucików, które nazywane są zszywkami.

Używanie zszywacza biurowego

Zszywacz może zszywać kartki do środka lub na zewnątrz. Zszywanie kartek do środka odbywa się kiedy płytka ustawiona jest w standardowym miejscu. Jeśli płytka, która jest częścią ruchomą, zostanie obrócona lub przesunięta zszywki zaginać będą się na zewnątrz. Zszywanie kartek na zewnątrz umożliwia łatwe ich rozdzielenie i sprawia że nie są one sztywne jak w przypadku utrzymywania kartek do wewnątrz.

Jak wybrać odpowiedni zszywacz i gdzie go kupić?

Jeśli chcemy zakupić zszywacz, trzeba zastanowić się, ile kartek chcemy zszywać za jednym razem. Na rynku dostępne są zszywacze, które umożliwiają zszywanie 10 -15 stron, a także takie, które zszyją 50, a nawet 120 stron za jednym razem.
Podczas wyboru zszywacza trzeba zdecydować, czy chcemy ,by trzymał mocno i zaginał zszywki do wewnątrz, czy wolimy zszywacz umożliwiający zszywanie otwarte, które pozwoli na łatwe rozdzielenie dokumentów.
Pracę ułatwić może również zszywacz z gumowym antypoślizgowym spodem. Przy wyborze zszywacza należy wziąć pod uwagę, czy będzie pasował on do wnętrza pomieszczenia oraz ile miejsca możemy na niego przeznaczyć, ponieważ zszywacze występują w różnych wielkościach.
Zszywacze biurowe kupić można w sklepie z artykułami papierniczo – biurowymi, a także w księgarni. Cena zszywaczy uzależniona jest od materiału, z jakiego są wykonane oraz producenta, a także od ilości kartek, jaką zszywają na raz.

zszywacze biurowe